Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pro-environmentální chování podnikatelů z hlediska jejich motivace
HOJDÁNEK, Petr
Cílem mé bakalářské práce je zjištění pro-environmentálního chování podnikatelů a jejich motivace k tomuto chování. Nalézt vnitřní a vnější faktory, které na ně působí a ovlivňují podnikatele v jejich dalším podnikatelském směřování. Zjistit jaké typy těchto faktorů existují. A v jakém prostředí vznikají. V mé bakalářské práci jsem se zaměřil na úzkou skupinu podnikatelů, která působí v jednom odvětví a má srovnatelné podmínky jak v legislativě, tak v možnostech zlepšení pro-environmentálního chování v daném regionu. Při přímém dotazování podnikatelů zjišťuji, jaké je povědomí o konceptu trvalé udržitelnosti rozvoje s co nejmenšími ztrátami na přírodních zdrojích. Zda podnikatelé vnímají zelené směřování společnosti za negativní nebo naopak za přínos. Za použití škály HEP a NEP jsem zjišťoval, zda se podnikatelé ztotožňují s pro-environmentálními názory či nikoliv. Tato data jsem využil i k ucelenému obrazu současného podnikatelské pohledu na tuto problematiku.
Fenomén pánské módy politické reprezentace v evropském kontextu
Petrák, Jiří ; Květina, Jan (vedoucí práce) ; Hesová, Zora (oponent)
Móda jakožto fenomén je spjata s lidskou společností odjakživa. Ve své práci zkoumám, jakou roli hraje móda v politice, jak vyjadřuje spjatost s danou kulturou, politickou funkcí nebo společenským postavením obecně, přičemž se zaměřuji jen na pánskou módu. Srovnáním dvou historických období (meziválečného a současnosti, tj. od roku 2009) se snažím ukázat na odlišné vnímání ve sledovaných obdobích a na proměnu role módy v politice i v sociálním životě celkově v Evropském kontextu. Na symbolickou roli módy v politice nahlížím prizmatem Hanny F. Pitkin a jejího konceptu symbolické reprezentace. K vysvětlení dobové proměny hodnot, ovlivňující mj. vnímání oblečení lidí v politické sféře, používám teorii modernizace autorů Ronalda Ingleharta a Wayna E. Bakera. Tato práce nabízí odpověď na otázku, jak byla vnímána móda v dané době, jakou roli hraje v politickém zastoupení a jak reflektuje ideové založení daného politického zástupce. Klíčová slova Pánská móda, politická reprezentace, Inglehart, Pitkin, ideologie.
Post-materialistické hodnotové orientace a její difúze ve světě a mezi státy Evropské unie
Sekerová, Simona ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Práce představuje Inglehartovu teorii rozšíření postmaterialistických hodnot v kontextu dalších teorií, ze kterých Inglehart vycházel, jako např. Maslowovy teorie hierarchie lidských potřeb nebo Kuhnovy teorie vědeckých revolucí. Dále práce rozebírá názory, které se s Inglehartem snažily v různých bodech polemizovat, konkrétně Fukuyamovy a Huntingtonovy odlišné pohledy na vztah mezi unikátním kulturním prostředím a abstraktními univerzálními procesy, které s sebou přináší přechod k postmaterialistickým hodnotám v každé společnosti. Ve své poslední části práce představí základní metodologii pro měření rozšíření postmaterialistického přemýšlení ve společnosti a představí statistická data sledovaná v několika desítkách evropských států již od osmdesátých let.
The comparison of approaches to analisis on the value system of russian culture
Kůsová, Ivana ; Cibulková, Petra (vedoucí práce) ; Havlová, Radka (oponent)
Bakalářská práce sa zabývá hodnotovým systémem ruské kultury z pohledu dvou odborníků - Hofstedeho a Ingleharta. První část práce sa zaměřuje na stručné vysvětlení teoretických východisek obou odborníků. Obsahuje stručný popis dimenzí, které jsou v následující části práce využity na aplikaci konkrétně na ruskou kulturu. Záměr práce spočíva v porovnání rozdílných přístupů a porování výsledků, ke kterým dospěli při hodnocení ruské kultury a jejího hodnotového systému.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.